Thursday, December 30, 2010

Apa pendapat korang pasal HPV?? Nak Setuju ker Tak Nak??



Berita terkini :

Lebih 12,000 ibu bapa tidak memberi kebenaran untuk anak perempuan mereka mengambil suntikan vaksin HPV...





Salam...info penting utk sama2 kita fikirkan. setakat mana kebenarannya, wallahualam. mgkn boleh dptkan maklumat lanjut drp yg lbh pakar dlm bidang perubatan ni...


**********************************************

Suntikan Vaksin HPV Boleh Membawa Maut; Ibubapa Jangan Turunkan Tandatangan

Baru-baru ini kerajaan telah memutuskan untuk memberi suntikan pelalian kanser pangkal rahim Human Papillomavirus (HPV) secara percuma kepada 300 000 remaja perempuan berusia 13 tahun mulai tahun depan. Program yang menelan belanja RM150 juta ini dianggap perlu bagi mengelakkan penularan penyakit kanser pangkal rahim yang semakin bertambah kebelakangan ini.



Adalah sudah diketahui semua orang bahawa penyakit ini hanya boleh menular melalui hubungan seks lebih-lebih lagi kerap bertukar pasangan. Apakah ini saja jalan terbaik yang kerajaan ada untuk menghalang penularan masalah kanser pangkal rahim?



Tiadakah jalan lain yang lebih selamat dan berperikemanusiaan?



Adakah kerajaan telah membuat kajian menyeluruh tentang keberkesanan program ini?



Mari kita lihat apa yang telah berlaku di negara Barat! Stacey Jones, remaja 18 tahun mengalami kerosakan kekal pada otaknya selepas beberapa hari menerima suntikan HPV. Menurut ibunya, dia percaya bahawa anaknya menjadi mangsa eksperimen (guinea pig). Dia percaya tiada bukti mencukupi bagi menunjukkan program pelalian itu selamat. "Semua ini berlaku beberapa hari selepas Stacey diberi vaksin, dan kami tidak ada apa-apa penjelasan apakah yang membuatkan kecederaan pada otaknya", kata ibunya.



Seminggu sebelum itu, Natalie Morton, 14 mati selepas beberapa jam diberi suntikan vaksin yang sama. Jurucakap perubatan mendakwa kononnya Natalie mati kerana tumor di dalam dadanya yang tidak didiagnos terlebih dahulu. Tetapi menurut NaturalNews, ia adalah laporan patologi yang palsu, berdalih bagi mengelakkan kematian Natalie dikaitkan dengan vaksin dan industri vaksin tersebut.



Menurut laporan yang dikeluarkan oleh Dr. Diane Harper, pengkaji yang yang bekerja dengan vaksin Gardasil dan Cevarix, ia sama atau lebih merbahaya dari kanser itu sendiri. Kemudian Dr. Harper menerima tekanan dari individu dan jurnal yang pro kepada syarikat farmasi untuk mengubah kenyataan beliau. Dalam laman web Guardian, kenyataan Dr. Harper telah diputarbelitkan untuk menyokong industri vaksin.



Setelah sangsi dengan laporan yang dibuat di laman-laman web pro-farmasi, Mike Adams (NaturalNews) sendiri telah pergi bertemu dengan Dr. Harper untuk mendapatkan penjelasan. Berikut apa yang dikatakan sendiri oleh Dr. Harper tentang Gardasil dan vaksin HPV:



"Kami belum tahu apa yang bakal berlaku apabila berjuta-juta dos vaksin diberi kepada manusia, sehingga mereka mengatakan anda mesti mengambil vaksin ini, bermaksud anda mesti menjadi sebahagian dari eksperimen awam secara besar-besaran. Maka kami tidak dapat melakukannya selagi kami tidak mendapatkan lebih maklumat."



"Jika kami memberi vaksin kepada kanak-kanak berumur 11 tahun dan ia masih belum berhasil, kami meletakkan dia dalam keadaan yang bahaya terhadap kesan sampingan, walaupun kecil, ia jelas, tanpa apa-apa faedah. Faedah untuk orang ramai tidak dipedulikan. Sebenarnya ia tiada pengurangan kepada masalah kanser pangkal rahim..." kata Dr. Diane Harper.



"....saya fikir ia adalah salah bagi pakar perubatan mengatakan kepada ibubapa bahawa ia (vaksin) 100 peratus selamat." - Dr. Harper.



Dr. Harper menghabiskan masa selama 2 dekad membuat kajian tentang HPV. Beliau memberitahu dalam program TV bahawa penggunaan vaksin begitu tergesa-gesa ke atas kanak-kanak perempuan yang terlalu muda tanpa ada jalan penyelesaian yang lain. Tiada kajiselidik selepas jualan dilakukan tentang kesan sampingan yang mungkin merbahaya kepada mereka. Ia hanya memberi faedah kepada syarikat farmasi Merck, tidak kepada kanak-kanak dan remaja perempuan.





Vaksin Holocaust

Dengan kematian yang semakin meningkat, vaksin menjadi bahan kimia pembunuh terbaru abad ini. Kanak-kanak dan remaja berbaris untuk diberi suntikan kimia yang dibuat oleh satu dari syarikat yang sama yang pernah menjalankan eksperimen Kem Tahanan era Nazi dahulu. Tahukah anda bahawa sebahagian dari dadah kimoterapi yang masih digunakan hari ini dihasilkan di bawah program senjata nuklear Nazi Jerman dahulu?



Vaksin tidak membunuh sebegitu ramai manusia jika dibandingkan dengan senjata gas beracun era Nazi, tetapi jumlah manusia yang bakal menerima suntikan maut ini adalah berkali-ganda ramainya dari jumlah tahanan Jerman dahulu.



Saranan saya, kepada ibubapa yang mempunyai anak-anak remaja perempuan - jangan beri anak anda suntikan HPV. Ia hanya boleh menular melalui hubungan seks. Di sana ada penyelesaian lain yang lebih baik dan pasti selamat

Ikutilah tuntutan syariat dalam agama di mana kita dilarang melakukan hubungan seks sesuka hati tanpa ikatan perkahwinan.


**********************************************



Mula2 aku ingat cadangan vaksin HPV ni sangat baik....tapi biler dah baca penulisan ni...hati berbelah bagi plak...tak tau lah...rasanyer nak ikut saranan penulislah....yang penting didikan agama dan batas2 Islam wajib diterapkan pada anak2 ...insyaAllah ...semoga Allah S.W.T melindungi hamba-hambanyer, amin...
*
*

5 comments:

ummumishkah said...

erkkk.. thanks for info sharing. Pernah gak terbaca segala imunisasi ni sebenarnya agenda yahudi.. wallahua'lam. Apa pun kita terus cari dan gali yg mana benar.

Aleyn said...

Tu lah kan....yang penting beri didikan agama sebaiknyer pada anak2...mencegah lebih baik dari merawatkan...

Aleyn said...

Tu lah kan....yang penting beri didikan agama sebaiknyer pada anak2...mencegah lebih baik dari merawatkan...

Aleyn said...

Tu lah kan....yang penting beri didikan agama sebaiknyer pada anak2...mencegah lebih baik dari merawatkan...

Aleyn said...

Tu lah kan....yang penting beri didikan agama sebaiknyer pada anak2...mencegah lebih baik dari merawatkan...