Monday, July 23, 2012

9th Anniversary Trip - Sabah (Sabah Tea, War Memorial, Kinabalu Park, Desa Cattle)


Assalammualaikum,

Fuuhh...banyak lagi destinasi nak citer ni...bawak bersabar yerk....entry kali ni as usual banyak gambar dari kata2...heheh


Destinasi ke 11
Sabah Tea Garden












Souvinior Shop....wajiblah beli Sabah Tea kan...




anak Cowboy mana ni?



Antara cenderahati yg cute



Destinasi ke 12
Desa Cattle Dairy Farm Kundasang




Abaikan jejaka yg berseluar pink itu....kes malas nak crop la ni..



Lembu2nyer sihat2 belaka...tengok jer lah susu yg dihasilkan...uummmph...pekat dan berkrim..disukai ramai...



Sangat sejuk tau tempat ni...pemandangan pun sangat nyaman....






Rasa cam kat oversea jap..







Time ni Gunung Kinabalu tertutup dek awan..huhu..



Pelawat boleh membeli susu segar ...sedap tau...




Murah kan...segar dari ladangla katakan..







Batu besar ni betul2 kat entrance ....nice kan..






This is actualy in our own country...nice view ain't it?

..
Destinasi ke 13
War Memorial Park



Ha...time ni baru nampak sket puncak gunung Kinabalu ...cepat2 turun dan bergambor hehehe



















Nama2 askar Australia dan British yg terkorban semasa Perang Dunia Kedua...






Suka sangat tempat ni....sangat cantik...nak nangis..



Bergambar berlatarbelakangkan Gunung Kinabalu...owh..what a memory...












Destinasi ke 14
Kinabalu Park



















Phiewhhh.....puas berjalan satu ari ....



Sampai hotel dah kat kul 9 malam...terus Abang tapau McD jer lah





Okay...settle dah hari kedua...

Nantikan hari terakhir kami di Negeri Di Bawah Bayu...oh i'm missing Sabah already..






Day 1 (Signal Hill, Filipino Market, Floating Mosque dan Pantai Tanjung Aru)
http://aiqhil.blogspot.com/2012/07/9th-anniversary-trip-sabah-day-1-signal.html



Day 2 (Rumah Terbalik, Jambatan Gantung Tamparuli, Pekan Nabalu)



Day 2 (Tagal Fish Massage, Poring Hot Spring, Canopy Walk)

10 comments:

izz iizza said...

gambar yg cantik-cantik..x tahu nk komen yg mana..:)

best dpt minum susu segar tu..mesti sedap..:)

@lfidah @dim said...

bestnya pi sabah kak..sy blm sampai lagi ke sana.ntah bilalah...

Aleyn said...

Memang byk gambar pun...kita sendiri x tahu nak letak mana...ekeke

Psl susu tu memang segar...,mula tu takut nak minum...takut hanyir ke haper...tp x langsung...sedap dan segar...heheh

Aleyn said...

Alfidah,
Pasni tak tahu dah biler bleh sampai lg...huhu

maya amir said...

aaaa...cantiknya:))) tak penah pegi sabah.. tu jek negeri yang belum penah pegi..tgk gamabr2 ni teruja betul nak pegi:)

Aleyn said...

Mmg cantik Sabah....sejuk pun sejuk....alhamdulillag sumer negeri dlm Malysia dah gi....so next yr insyaAllah gi luar negara plak....

Kesuma Angsana said...

wa bestnyer ala2 dejavu di kinabalu hehe

Aleyn said...

Hehe...mmg dah dejavu pun

wahida said...

Sabah mmg byk tempat yg best2 kan? love Sabah..

Aleyn said...

Yup no doubt about it