Saturday, February 19, 2011

Pencarian Berjaya : Lengkap sudah buku rujukan Aina untuk tahun ni



Ingat tak ari tu aku citer yang aku tengah carik buku rujukan agama untuk Aina.....ha...sekarang misi dah berjaya....aku tak yah kuar carik kat kedai buku pun...segalanyer di hujung jari....heheheh

surf punyer surf ....akhirnyer Eureka!!!!....dah jumpa!!

siap ader buku bahasa Arab lagi tuh...aku beli 3 naskah

1. Feqah
2. Tauhid
3. Arab

Harga sangat murah..RM2 jer senaskah......tak sangka pun yer bleh dapat semurah itu....tapi ye lah...campur kos pos laju....jadik gak lah RM13 total....tak kisah lah...janji buku nyer ader....



Parcel yang sampai ke ofis aku....



Biler buka ....cukup sumer 3 naskah seperti dipinta


Yang ni buku Akhlak



Ni pula Feqah


Yang ni buku Arab....bukan anaknyer sajer kena belajar Arab...Mamanyer pun terpaksa juga .... nanti Aina tanya terlopong plak tak dapat jawab....huhu



Kesemua buku yang dibeli....

Ok lah bukunyer...mula2 ingatkan nipis...sebab rega RM2 jer kan...tapi tak lah nipis sangat....sama jer ketebalannyer ngan buku latihan sekolah Aina..


Total ader 62 muka surat...kandungannyer pun nampak mantap...banyak latihan

Tanya gak pasal buku Tauhid dan Jawi...hmmm...penjual tu tak jual plak....tak per lah...Jawi aku bleh ajar Aina sendiri...bukan susah pun...sekarang Alhamdulillah Aina dah bleh membaca ayat2 ringkas dalam Jawi dan bleh menulis perkataan pendek dalam Jawi juga..

Hhehe...yg ni tulisan Mama nyer...tulisan pun macam cakar ayam...maklumlah dah lama tinggal Jawi ni...agak2 korang bleh baca tak tulisan aku ni?...hhuhu


Untuk Tahid pula nampak gayanyer aku kena bina soalan sendiri berpandukan buku teks dan buku latihan sekolah Ainalah...insyaAllah...tak der masalah...hendak seribu daya kan...

Alhamdulillah....so far Aina tak banyak songeh biler suruh mentelaah lepas abis homework...janji kol 10 stop...kasi can dia tengok rancangan dia kat TV lak...selalunyer kalau tak channel 611 ... 613...hehhe


Psst : Penjual buku online ni tak ader website khas untuk buku ...kalau korang berminat, blehlah dapatkan no. telefon daripada aku yer...atau korang bleh google 'TILMIZ'


6 comments:

mamaarifakeemaisy said...

seronoknya dh ada anak sekolah..tak sabar menanti saat tu..hee~

fiziskandarz said...

wahh cantiknya buku skolah agama skrg. siap ada kartun2 bagai :) zaman saya dulu hudduh jeh huhu.

Cho Zila said...

murah yerk... tuler dengan RM2 berbaloi2... sabtu lepas nak beli gak set lengkap buku agama di tadika atikah ngan azalia siap der vcd lg tp tak bawak duit.. sebab harga dia RM90.. tak belek sangat... ramai ibu bapa yang beli (kebetulan haritu der parents sharing day)

Aleyn said...

Mamaleyna,
Memang seronok ..n adventurous...hehee

Aleyn said...

Zaki,
La....hudduh ke dulu nyer..akak dah x hingat langsung dah...

Aleyn said...

Cho Zilla,
Ohh..ader ek satu set nyer...tapi utk Tadika....kalau ader yg utk Standard 1 ..berminat gak nak dpatkan...huhu