Sunday, October 2, 2011

Banyaknyer uncle ni bagi duit raya

Assalammualaikum,

Entry terakhir pasal raya....betul ni...

Hehehe....nak citer pasal duit raya anak2 plak...tapi bukan jumlahnyer..sebab sampai lani tak dan nak kira...dok berlipat2 dalam sampul lagi kat poket handbag mamanyer...heheh

Ari tu, masa buat jamuan raya kat umah....ader sorang tetamu ni...member abang...orangnyer rugged...rambut keriting warna ala perang...peramah dan comel orangnyer....datang berseorangan jer...maklum lah ...bujang trang tang tang...nama dalam IC Syukri.....nama glamor Correy......hahaha.

Lepas dia menjamu selera dan lepak2 di gazebo ngan abang....dia pun mintak diri nak balik.....aku tak expect pun dia akan bagi duit raya kat anak2...maklumlah...biasa orang yg dah berumah tangga jer yang selalu sediakan duit raya...tapi dia hulur juga kat Aina dan Miqhail......dalam hati aku berkata...bagus mamat ni...prihatin....rugged2 pun ingat gak kat budak2...

Lepas dia bertolak balik,...Aina pun apa lagi....laju jer bukak sampul duit......terkejut dia biler keluarkan duit dalam sampul tu.....terus dia jerit kat aku.."Mama!!"...sambil menunjukkan sekeping duit 50rm ....aku pun kaget dan rasa nak panggil balik jer Mamat Correy tu...sangkaan aku mesti dia tersilap bagi sampul ni.....tapi kereta dia dah lama meluncur laju.....cepat2 aku buka sampul duit raya yang diberinyer pada Miqhail pula....pun RM50 juga di dalamnyer...sah lah..memang dia bagi anak2 ku duit raya RM50 sorang....

Perrgghhhh...kaya tak kaya lah Mamat Correy ni.....sanggup bagi RM100 tu kat anak2 aku....semoga murahlah rezekinyer selalu...

Terus naik mendadak jumlah kutipan duit raya anak2 tahun ni....hehehe....kaya anak2 ku....



Suka nyer Aina dapat duit raya RM50....Miqhail dia tengok selamber jer...sebab tak tahu value nyer lagi...






Ni lah Mamat Correy tu...hehhe...next year datang lagi yer...ekeke







Teringat masa kecil2 dulu....selalu nak pergi open house umah aunty Devi (jiran dan tokey restoran) time Deepavali...sebab mesti dapat duit raya RM50 sorang.....

6 comments:

lieyalatif said...

fuh best tu.....masyuuukkk anak2 ko aleyn....meh kenal kan ngan aku hahaahha...tiap2 tahun aku ajak die dtg umah aku hahahaahah....

Aleyn said...

Wakakaka....kan...susah2 buat menantu terus...ahaks

eB said...

fuyoooooooooo asyikkkkkk :)

yatie chomeyl said...

woh untung anak2 u ehehe

Aleyn said...

eB,
Asyik ngira duit raya...hheheh

Aleyn said...

Yatie,
Kann....