Saturday, October 22, 2011

Hasil ujikaji Rebus Telur guna Rice Cooker

Haaaa...aku dah selamat menjalankan ujikaji ke atas 2 biji telur ayam yang direbus menggunakan rice cooker...

Takut gak memula ...siap berdiri kat situ dgn air..takut terbakar ..ekeke

Meh tengok result

Aku isi 2 biji jer...sebab nak buat sandwich....basah lencun tisu tu ....telur pun aku basahkan dan tak cukup dengan itu...aku renjis2 lagi air dlm periuk...takut no terbakor...ahaks...





Tepat2 5 minit, button rice cooker pun ternaik.....aku terus bukak...pelan..pelan....alhamdulillah tak terbakar...heheh....tisunyer dah kering ...tapi dinding periuk masih nampak ader area yang masih lembab


Dengan bacaan Bismillah ..aku pun kopeklah telur2 tu..

Huhuh....hasilnyer....telur ala 3 suku gitu....kalau korang nak telur 3 suku memang kena terus kuarkan biler button tu ternaik.....memang just nice 3 suku nyer...aku tambah gak mayo...buat sandwich...

Lepas ni ...aku nak buat lagi...tapi nak biarkan telur kat dalam tu lagi 10 minit....biar dia mengeras macam telur rebus betul.....

Tapi memang mudah lah...sebab tak remeh...tak yah guna periuk lain..isi air pastu nak tunggu menggelegak lagi........guna kekdah ni...buang tisu jer...settle..periuk pun kekal bersih dan kering




Ni lah budak yang request nak sandwich tu....Miqhail ni jenis susah nak suruh makan...tapi sandwich memang dia gemor....tu yang biler dia request terus buat....confirm licin pinggan ...



So kawan2...jangan risau jangan takut....bleh diprkatikkan tanpa was was....


Selamat mencuba!!

6 comments:

~izan~ said...

wahhh akak,bagus la akak dah test hehe...kira ok la tu jd telur 3suku kan,sedap jugak tu..maknanya kena biarkan lagi lama la yer..hmm tq akak!~

lieyalatif said...

WAH BAGUS LE....berjaye ujikaji ko yeak heheeheh..sebab kalo tak leceh gak nak kene boh periuk ngan air sekali....ni gune rice cooker senang plak kan....takut gak jadi cam microwave tu...tak memasal telur meletop kang....

Aleyn said...

Izan,
Yup...nak buat sandwich nyer pasal...hehe

Aleyn said...

Lieya,
Memang tak letup....tapi ko bersedia jer lah ngan fire extinguisher..mana la tau kan...periuk nasi lain2...ekeke

sheshaez said...

replica bags in delhi read more c2o60s5q30 replica bags and watches their website f0p55o3w90 gucci replica replica bags chicago Read More Here p8t40r8l34 louis vuitton replica replica bags qatar l3e33n7g17

Anonymous said...

fear of god outlet
kd 14
curry shoes
gap yeezy
kyrie 5 spongebob
off white clothing
paul george shoes
kobe byrant shoes
supreme
air jordan