Tuesday, April 26, 2011

Aktiviti Petang Aina....

Assalammualaikum,

Kali ni nak citer pasal Aina semenjak masuk sekolah ni.....dia ada kawan sepermainan tetap dah area blok umah...ada 3 orang yang seumur dengannya rupanyer...selama ni tak perasan...sebab masing2 tadika lain2....dan aku pun jarang berborak ngan jiran tetangga....maklumlah...masing2 kuar pagi...sampai umah dah gelap....tak sempat nak bergosip ke haper....senyum2 gitu jer biler bertentang mata...ahaks..

Apapun member2 Aina ni tak der yang satu kelas lah...masing2 kelas lain2 sekolah jer sama....Kebangsaan dan Agama...

Makanyer...time petang2 mulalah depa berjumpa dan bermain....yang bestnyer depa ni bagus...tak main tengah jalan....yang tak bestnyer plak...depa main dalam umah jiran......salah seorang member dia punyer umah...betul2 depan umah aku

Seb baik time petang2 tu cuma ada bibik dia jer...so apa lagi keluar masuk lah depa...aku dah pesan banyak kali...kalau nak main umah orang jangan sampai masuk dalam umah...takut sepahkan umah orang jer...


Aina 3 sekawan....hasil skodeng aku dari jauh...hehe...Aina ni kalau dia tengah main...dia x bagi aku tengok....segan la tuh ngan kawan2...



 
Tengoklah tu...masing2 dengan pakaian baju sekolah agama lagi...tak menyempat salin ...terus jer main...hai...canner lah tak kotor baju tu...tiap ari aku kena sental....

Gitulah depa tiap2 ari....sampai umah....tak masuk pun..tanggal tudung, kuar keta terus gi umah member dia...member dia plak elok jer tunggu depan pintu....hmmm...

Apa pun....kol 7 aku jerit balik....no kompromi....Aina pun dah bleh terima hakikat..hehhe

'
'
'
'
'
'
'
'
Akhir kata...

Depa bertiga ni bakal membesar bersama.....
UPSR ..... akil baligh .....SPM .....Kolej ....
berkerjaya .....Dating ......dan bertemu jodoh masing2.....



Woouu....jauh tul aku pikir....



Korang pernah terpikir tak sejauh itu...hehehe

8 comments:

*∽ IZAN ∽* said...

baguslaa.. kawan2 dia yg kita kenal & tau latar belakang tak pe.. depan umah je plak tu. elok sangat le heheheh

Aleyn said...

tol gak tuh....harap2 tiga2 menjadilah hendaknyer....hehhe

eB ezrin said...

wah...teror gaks jadik mamarazzi nih yer? :)

Aleyn said...

Hahaha....semenjak dua menjak ni jer...ekekke

Ummuafiq Hashim said...

Akak pun dah fikir sejauh tu Aleyn..he..he.. kena fikir yang baik2 sebab ia menjadi doa seorang ibu.

Aleyn said...

Kann....InsyaAllah..semoga Allah melindungi anak2 kita...

~izan~ said...

takpe kak dia main akak nampak..lgpun dlm pagar kan tu..izan skrg risau sgt nk biarkan anak2 main kt luar tnpa kita tgk sbb mcm2 hal dh jd..takot..dah la izan sorg2 jaga diorang...

Aleyn said...

Betul la ..anak dara makin embesar memang makin risau....